2012-11-16

Kuddbonanza





Jag har sytt massa (läs: fem) nya kuddfodral. Jag fick plötsligt lust för nya soffkuddar och åkte runt i hela stan för att hitta bra tyger. Jag har ofta problem med att jag har en alldeles för klar bild av vad jag ute efter. Denna gången ville jag ha tjockt möbeltyg, gärna i ull, i olika starka orangea och gula nyanser. Det var inte så lätt att hitta som jag trodde. De flesta tyger var mycket mer dova i färgen än vad jag önskade. Ulltygerna fanns dessutom inte i starka färger överhuvudtaget. Så jag fick ändra mig.

Till slut blev det möbeltyg från Gårda textil och från Stoff o stil. Knapparna har jag klätt själv av samma tyg, och sedan matchat ihop med kuddarna. Nu känns det som att vår soffa har fått ett riktigt ansiktslyft!

Dessutom köpte jag en hel del andra tyger. Några av dem ska också få bli kuddar. Så... fortsättning följer...

Inga kommentarer: